Christmas time.

Julpynt för hela slanten igår kan jag lova! Helt underbart.
Mami kom in och väckte mig klockan 11 och sa att jag inte fick sova längre. Jag låg och drog mig ett tag, tittade på min mobil, hade 4 mottagna meddelanden - av mamma! "Du kan ju inte sova hela dagen", "Hallå?!", "Klockan är ju jättemycket", "VAKNA!". Jag menar, vem sover med ljudet på?

När jag stigit upp och käkat lite så drog vi till mormor där jag stannade resterande av dagen ungefär. Pyntade hela huset! Full fart hela dagen, så där kring 4 när vi i princip var klar så nästan deckade jag på soffan, haha. Låg där under en filt, spelade julmusik, hade tänt massor med ljus och skumtomtar i en skål på bordet - I WANT CHRISTMAS NOW!



Mami och papi drog iväg och handlade mat och så lagade vi tacos hos mormor. Det var väldigt trevligt och fruktansvärt gott - fysjutton vad mätt jag blev!
Sedan så kom min trötthet fram - och min släkts extremt dåliga humor.

Jag satt och skrev sms vid matbordet, för att jag bara är beroende av min telefon - okej?
Mamma: Knaperi, knaperi knus..
Jag (helt random i mitt smsskrivande): Vem är det som knarkar i mitt hus?
Det blev knäppt tyst i ungefär 0,1 sekund och sedan började alla asgarva. Jag försökte hålla mig tills jag insåg vafaan det var jag hade sagt och då garvade jag så maten nästan kom upp igen.
Pappa: Ja, den moderna julen!
Jag: Vem röker på i mitt hus?
*Ännu mer skratt*

Så hög är IQn i våran släkt, weyh. Jag gillar det, men det kan ju bero på att jag är one of them, höhö. Anyway så älskar jag julstämning  som sjutton och längtar tills jag och mami ska börja julbaket! Vi funderar på att göra pepperkakshus ikväll - och kanske någon enstaka kaka (A)

Lördagen slutade kring halv 4 på söndagsmorgon, då Patrik masade sig ur sin halvsömn och skjutsade hem mig, haha. I den fruktansvärda "stormen".
Vi hade kört lite filmmaraton och såg Boat Trip, Steph brothers och The Happening. Two comedies and one thriller. Inga kommentarer på första två filmerna, haha, högst obehagligt säger jag bara. Hängde inte med så mycket i The happening med tanke på att jag var megatrött och jag och Patrik bråkade om vem som skulle ha kudden (Y)
Det var extremt trevligt och jag har inte haft så kul på ett bra tag :) så mycket creds till Patrik!

När jag kom hem så var jag så trött att jag deckade på 0,003 sekunder och minns inte vad första låten, på skivan jag satte igång, var. Det är så det ska vara - då sover man bäst!
Nu har jag inget mer att säga om gårdagen så - ciao!


         A                 L                   E                  X         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0