Lucia.

Idag är det ju Lucia. Så jag klev upp 7 i morse för att njuta av mamis underbara lussebullar och se en förjävligt kass lucia. Seriöst? Vad har dom gjort med luciatraditionen? Lucia ska inte väljas efter vad man gör för världen, hon ska väljas genom att hon är blond och vacker! Sedan så ska luciatåget bestå av WAY MORE THAN typ 6 tärnor och 3 "stjärngossar". En bakomskymd kör finns inte med i ett luciatåg och verkligen inte någon utlänsk tjej som står och sjunger svenska, helt oluci-iga låtar på skånska. Sedan så kan man inte ha en skånsk barnkör som sjunger "lucialåtar" som absolute ingen har hört förut, vad är det för jävla lucialåt - och på skånska dessutom! BORT MED SKÅNE OCH BORT MED KONSTIGA "LUCIA"-LÅTAR FRÅN LUCIATÅGET, och dit med tärnor och söta barn i tomtedräkter. Ska det vara så svårt att göra ett luciatåg?

Annars så har jag städat rummet, någorlunda i alla fall. Ätit ännu mer lussebullar när småkusinerna kom hit. Fick sms av M arie så jag gjorde mig i ordning till en tidigare start på kvällen och nu sitter jag här. Fullt utsminkad och Marie som just kom ut ur duschen hos sig, jag är alltid för snabb - attans. Men no harm done, nu har jag tid att filosofera och kanske fundera närmare på vilka skor jag ska ha på mig - gosch vilken I-landsproblem. Well well, see you all på hotellet. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0