Godness of goodness.

Idag har jag varit på stan, med mamma. Inhandlat massor med saker - hårfärg, presentpapper, kort, godis, popcorn, pins och annat diverse knep&knop. Så idag har jag haft en allmän mum's day, och den har varit kul. Dock är jag typ helt slut på i huvudet idag för att jag knappt har suttit ner och andats ut förrän kring 11.
Vi gick på Åhléns, mixup och Öhmans - kikade in lite kläder. Sedan ringde vi mormor och drog dit - dock stannade vi på Bageriet på vägen dit och jag fick en macka! Som förövrigt var nästan den underbaraste jag käkat - någonsin!
Hos mormor så snackade vi litegrand och sedan så frågade jag om hon hade några grejor som jag kunde använda till min halloweendräkt och jag hjälpte henne upp med saker på vinden. Jag tjänade dock 3 bälten och ett par byxor på det, så jag ska fixa och trixa med dräkten imorgon innan Åsele.


När vi kom hem så fick jag mitt hår färgat - tummen upp - så nu är det en aning mörkare. Sedan så började jag fixa med paketet som mamma ska ge till sin väninna när hon fyller år. Hon ska ge henne Sex and the city filmen - för hon har inte sett den! - och jag tyckte att hon kunde göra något roligt av det. Så jag kom på den coola idén att klä in en kartong i rosa papper, lägga ner filmen i den och hälla massa popcorn över den - ungefär som frigolitbitar som brukar finnas i kartoner med ömtåliga föremål. Sedan så pimpade jag till en colaflaska och vi körde runt halva stan - klockan 7 på kvällen - och jagade Geisha och lim! Vi hittade limmet på Åhléns och Geishan på Shell. När vi var nöjd återvände vi hem och fortsatte med pysslet.
När vi var klar så var klockan ungefär halv 9 - då ringde Danne. Så jag hade ett underbart snack med honom - som vanligt - och jag insåg att jag ringer honom för sällan. Vi bestämde att vi måste höra av oss oftare. Efter det glädjesamtalet så satt jag mig för att se slutet på Ugly Betty.
Kvällen gick vidare med House - som för övrigt ägde. Jag brukar vanligtvis inte följa detta program utan ser det mer random lite nu och då, men detta avsnitt var helt klockrent - he is the shit alltså. Mjaow.
När det ledsamt tog slut så gluttade jag mig igenom The Village - som jag redan sett - mest bara för att fördriva tid.


Nu är allt slut på tv och jag orkar inte vara uppe längre. Jag hade tänkt lägga mig tidigt idag med tanke på att jag nästan somnade när jag käkade middag - som för övigt var palt, så himla gott. Men mitt liv blir aldrig som jag planerar, det är därför jag tar minuterna som dom kommer - blir så mycket lättare. Imorgon, som sagt, drar jag till Åsele klockan 4. Så vill ni mig någonting så finns jag här fram till dess, sedan nås på telefonen - om jag inte stänger av den.
Jag längtar til bussresan, I miss. Jag ska ladda min - övertuktade - mp3 med en massa musik och sedan ska jag sitta där i min egna värld och granska omvärlden som den ser ut därifrån. Jag saknar min egen värld.
Men nu ska jag sova, god natt med er alla. Ciao.


Flyleaf - There for you
Flyleaf - Broken wings
Alanis Morisette - Ironic

Solitude* vacancy, <3
alexander östlund,
take my hand
I give it to you
now you own me
all I am
you said you would never leave me
I believe you
I believed


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0