Back to business

Hej igen alla glada - it's the day today. Jag vet att jag inte har skrivit någonting med det är för att jag inte varit i stan sen i onsdags. Men today is the day som jag har längtat efter nu i så många veckor - varför är jag inte mer taggad? Men det är väl alltid så med mig I guess, för övrigt så är jag ju nyvaken så det kan ju vara därför - jag är väldigt seg när jag är nyvaken.
Jag är inte riktigt färdig med dräkten - men så gott som. Jag måste bara försöka fixa linnen till så att det blir, i alla fall, lite så som jag önskar att det kommer att se ut. Mamma ska ta med mig till Åhléns senare, klockan 12, när det öppnar så ska vi kolla på svart ögonskugga och på linnen. Sedan måste jag också kolla om det finns sånt kletigt smink man brukade ha när man var liten och målade sig t.ex. vit i ansiktet - det bästa jag kom på att måla fingrarna svarta med. Dessutom så provsminkade mamma mig igår, sedan drog jag till Ante såhär och vi drog lite överallt och jag glömde hela tiden bort hur jag såg ut tills någon kommenterade det, haha. But it's fun - I like it. Dock har jag får dassig ögonskugga här, men som sagt, jag ska inhandla en bättre idag.


Åsele - is the place I've been. I onsdags så tog jag bussen till Åsele där jag alltså spenderade mitt liv fram tills fredagen den 31/10 klockan 14:25, med Robert and friends. Det blev ett försök till bad på onsdagskvällen men vattnet hade frusit till någon centimeter is så dom bangade. Vi spenderade sedan kvällen hos Erik med att kolla på när han var med på tv, plus att vi käkade korv. Resterade av vakenheten spenderades framför tvn. Torsdagen spenderades helt och hållet i soffan framför tvn och vi nötte kassa filmer hela dagen, haha. Att det kan sändas endast dåliga filmer på tv, det är ett mysterium. Dock så såg vi Disturbia, som vi båda dock hade sett, men I think it's great. Sa att jag ville också få husarrest som han, dock ändrade jag mig dagen efter då jag hade överskottsenergi som attans bara för att jag inte gått ut på torsdagen. Så 14:15 tog jag farväl och satte mig på bussen.
Det var en trevlig - helg -, som Robert säger, och det var skönt att spendera livet någon annanstans än i cplycksele. Jag är ganska less på att vara här nu, det är bara värt om det finns någonting som man planerat - annars är det skit. Jag hade ju bara bra minnen från Åsele redan så, haha, och nu har jag ännu mer!


Nu så ska jag väl duscha tror jag, för kring 12:00 bär det av till stan. Jag hoppas att allting blir bra och jag hittar det jag vill ha, annars kommer jag att bli ganska cranky. Jag känner mig ganska stressad faktist eftersom jag vet inte riktigt hur jag ska ha tid med allting. För jag måste hinna [ duscha, dra på stan och inhandla grejor, sminka mig, fixa håret, packa med mig alla grejor - glöm inte plattången Marlene -, kanske hjälpa Ante om han behöver det, sedan måste jag hjälpa honom att laga middag, hämta Alexandra ] INNAN klockan, jaa vad jag ska gissa, 17:00 kanske?

Det kanske inte låter så himla farligt i era öron men i mina så är det PAIN. För Åhléns öppnar 12:00 så jag måste dit först - fast jag kan ju duscha nu så underlättare det ju - sedan så måste jag hem och få med mig alla grejor jag ska ha med mig till Ante. Då kanske klockan är 14:00 och så måste jag hinna fixa håret - som jag inte har provsatt upp än - och sminka mig innan runt 16:00 då Ante säkert vill börja med maten - eller kanske tidigare? Nää han får faan inte börja före det, då dör jag. Sedan kom jag på ett annat problem som jag löste direkt, hihi. Nää nu måste jag gå och göra någonting vettigt - orka slösa min värdefulla tid här! See you tonight people, för jag hoppas att ni ska ut! Ciao.


Lady Gaga - Pokerface
Erik Hassle - Hurtful
<3<3<3

Solitude* vacancy, <3
alexander östlund,
jag trodde du hade glömt mig
I'm so happy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0